Матеріали

ВИСТУП
на серпневій конференції 29.08.2013 року

Шановні колеги!Що б там хто не казав, а ми з вами завжди чекаємо наших серпневих зустрічей за якими розпочинається черговий навчальний рік.Ось знову вересень об'єднує нас для найважливішої справи на землі - навчання та виховання тих, хто завтра житиме в оновленій Україні і ставить перед нами нові завдання. Цього разу - впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти.

Новий Державний стандарт початкової загальної освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 462, передбачає ознайомлення з інформаційно-комунікаційними технологіями як обов'язкову складову змісту освіти молодших школярів.

Реалізація цього завдання здійснюеться під час вивчення курсу «Сходинки до інформатики» для 2-4 класів за оновленою навчальною програмою та навчально-методичним забезпеченням.

Зміст програми «Сходинки до інформатики» для 2-4 класів спрямовано на реалізацію мети та завдань освітньої галузі "Технології", визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти. Головна заслуга такого

пропедевтичного курсу в тому, що він створює основу для розумового розвитку дитини і поглиблення знань з різних предметів, розвиває логіку, уяву.

Інформатика в початковій ланці школи в нас в гімназії викладається вже не один рік. І в мене вже є певний досвід, яким я можу поділитись.

Вивчення інформатики завжди викликає у дітей захоплення і цікавість, і цим я користуюся. Оскільки сьогодні багато дітей навіть у початковій школі вже розуміються на комп'ютерах, то вчитель може дати більше своїм учням завдяки новітнім технологіям.

Звісно, для цього потрібно самому вчителю володіти певними знаннями та навичками роботи на комп'ютері.

Як відомо, пріоритет при виборі фаху вчителів, які будуть викладати курс «Сходинки до інформатики», рекомендовано надавати вчителям початкових класів.

Однак, за рішенням керівництва загальноосвітніх навчальних закладів, цей курс можуть викладати і вчителі інформатики.

Програма «Сходинки до інформатики» підготовлена авторами: Морзе Н.В., Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Коршунова О.В., Ривкінд Й.Я., Ривкінд Ф.М. На сьогоднішній день розроблено підручник для 2-го класу і ведеться робота по створенню підручниківдля 3-го та 4-го класів, робочих зошитів та електронного забезпечення предмету «Сходинки до інформатики».

Інформатика - один з найулюбленіших, інноваційних і затребуваних предметів шкільної підготовки, що робить школу сучасною і наближає її до життя й вимог

суспільства. У нашому інформаційному суспільстві, яке стрімко розвивається, інформаційна культура стала невід'ємною та найбільш вагомою складовою загальної культури, а практичні навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями стають не менш важливими, ніж вміння рахувати, читати, писати. І томувведення в 2013-2014 навчальному році вінваріативну складову шкільної програми для початкових класів курсу

«Сходинки до інформатики» є просто велінням часу.

При вивченні курсу «Сходинки до інформатики» кожний урок проводиться із використанням комп'ютерів. Згідно санітарно-гігієнічних норм час роботи

учнів за комп'ютером на уроці не перевищує 15 хв. Весь інший час уроку учні працюють без комп'ютера, знайомляться із загальними теоретичними

положеннями курсу «Сходинки до інформатики», повторюють і закріплюють вивчений матеріал, виконують вправи на розвиток уваги, алгоритмічного, логічного та критичного мислення, творчих здібностей тощо. Але ж щоб 15 хвилин кожного уроку працювати на комп'ютері, потрібні навчальні програми, які б відповідали віковим особливостям учнів початкових класів.

Програми навчальних курсів з інформатики для початкових класів, які раніше створювали авторські колективи, як правило, забезпечувалися комплекснимпедагогічним програмним забезпеченням (наприклад, курс «Сходинки до інформатики», курс «Шукачі скарбів» тощо).

У новій же програмі сказано, що можна використовувати програми з наявного у школі навчального програмного забезпечення та середовища, які адаптовані для навчання

дітей молодшого шкільного віку.

Перелік необхідних програмних засобів:

 операційна система;

 програми на розвиток логічного та критичного мислення;

 розвиваючі програми;

 комп'ютерні програми на підтримку вивчення української мови, іноземної мови, математики, образотворчого мистецтва, музики тощо;

 клавіатурний тренажер;

 тренажер миші;

 графічний редактор;

 текстовий процесор;

 редактор презентацій;

 середовище виконання алгоритмів.

Програмних засобів, адаптованих для навчання дітей молодшого віку, існує дуже багато.  Розібратися у розмаїтті таких програмних засобів допоможе наведений нижче структурований огляд програм для початкової школи. Майже всі запропоновані програмні

засоби є з вільною ліцензією, тобто безкоштовні.

Огляд програмних засобів (Пакети програм)

RapidTyping.

Це дуже простий і красивий клавіатурний тренажер, який підійде як для дорослих, так і для дітей.

Тух Paint (Малюй разом з Тукс!)

Растровий графічний редактор ТіхPaint ідеально підходить для оволодіння базовими принципами роботи в растровому графічному редакторі. Він дозволяє:

• створювати зображення за допомогою різних пензлів, ліній, графічних примітивів;

• застосовувати для малювання «нестандартні» інструменти: цегляні стінки, зірки, веселку та ін;

• застосовувати різні ефекти до намальованих зображень;

• створювати і редагувати текст;

• створювати зображення, використовуючи готові набори штампів;

• створювати просту анімацію (чергування кадрів);

• використовувати готові шаблони для малювання та розфарбовування;

• створювати і зберігати готові зображення, виводити їх на друк.

Недоліки редактора:

• незручно створювати графічні примітиви;

• відсутня функція виділення та копіювання.

Gcompris

Невідомо, що змусило французького програміста Бруно Кудуана почати створювати програмний пакет Gcompris (вимовляється, «жекомпрі» від фр. j'aicompris «я

зрозумів!») - але цей пакет став справжнім подарунком не тільки для дітей, але і для їх батьків! Це барвистий набір задач, що зрозумілі дітям від 3 до 8 років - задач,

вирішення яких навчить поводитися з клавіатурою і мишею, читати, малювати, в захоплюючій формі пояснить основи природничих наук (математика, фізика, географія) і

запропонує деякі популярні ігри. Звернути на Gcompris увагу варто вже з тієї причини, що силами українських учасників цього проекту виконаний переклад українською

мовою. До складу комплекту Gcompris входять програми для навчання дітей читанню, математики, вивчення комп'ютера і тому подібне, а так само просто декілька

розважальних програм. Всі завдання є не просто підручниками, а справжні ігри, тим більше, що всі вони барвисто оформлені і мають музичний супровід.


Scratch

Скретч - це візуальне об'єктно-орієнтоване середовище програмування для навчання школярів молодших і середніх класів. Назва «Scratch» відбулася від слова «scratching» техніки, використовуваної хип-хоп діджеями, які крутять вінілові пластинки назад-вперед

руками для того, щоб змішати музичні теми.

Скретч створений як продовження ідей мови Лого типу і конструктора Лего. Написаний на мові Сквік. Скретч розробляється невеликою командою дослідників з

«LifelongKindergartenGroup» в Массачусетському технологічному інституті.

Програми на скретчі складаються з графічних блоків, підписи до яких залежать від вибраної для інтерфейсу мови.

 

Керівники шкіл і педагоги інтуїтивно розуміють, що слід якомога повніше залучати

підростаюче покоління до оволодіння інформаційними технологіями. До цього їх спонукають і батьки, для яких сучасна школа - це школа, в якій комп'ютерна техніка використовується не тільки в 10-11, а мінімум в в 5-9-х класах, а ще краще - починаючи з початкової школи.

Я вважаю що через кілька років уроків  інформатики в такій формі як зараз не буде - в старших класах можна зробити курс за вибором програмування - а уроків інформатики хватить у початковій школі.


Гощанська гімназія, вул.Незалежності, 21
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати